De zoektocht van Skylla naar gemakkelijk afneembare labels

Skylla, een unieke speler in de medische sector

Skylla, een unieke speler in de medische sector

Skylla is een jong en dynamisch internationaal bedrijf met hoofdzetel in Geleen, Nederland. Op vandaag tellen ze zo’n 250 werknemers. Met eigen productiesites in Tunesië en Macedonië, vervaardigen ze een brede waaier aan medische hulpmiddelen voor hun klanten. Hun visie? Langdurige partnerships creëren waarbij ze kunnen instaan voor de ontwikkeling, de productie en het logistieke gebeuren. En dit telkens op maat van iedere klant!

Maar wat maakt hen nu zo uniek in hun branche? Naast het feit dat ze het volledige productieproces in handen nemen, focussen ze zich op de service die ze hun klanten aanbieden. Iedere klant wordt als het ware als een koning behandeld, waarbij ze hen zoveel mogelijk proberen te ontzorgen. En dat is toch hetgeen waar je als klant op zoek naar bent, niet? Daarnaast staat een open en vlotte communicatie centraal, zowel rechtstreeks met hun klanten als met de twee productiesites.

"Kan je ons een gepast label voorstellen?"

“Een klant van ons was op zoek naar een sticker die op de verpakking van een brace, die wij voor hen produceren, aangebracht moet worden. Die brace wordt meestal in een ziekenhuis of door een arts aan de eindgebruiker geleverd. Vervolgens moet de arts de nodige informatie omtrent het artikel en de terugbetaling kunnen raadplegen voor administratieve verwerking”, legt Tobias uit. Tobias is verantwoordelijk voor de product development afdeling binnen Skylla. Deze afdeling staat in voor het ontwikkelen van nieuwe producten of voor het overnemen van bestaande producten van hun klanten. “We begeleiden ook het volledige proces bij elke wijziging aan bestaande producten.”

Hoe Marisan in het verhaal past

Hoe Marisan in het verhaal past

Bij iedere uitdaging gaat Skylla op zoek naar de juiste leveranciers om hen bij te staan. “Aangezien wij een brede waaier van leveranciers hebben voor allerhande grondstoffen en toepassingen, is het voor ons belangrijk om te kunnen samenwerken met een partij die met ons meedenkt. Oplossingen bieden die voldoen aan de noden van onze klant, daar streven wij naar”, geeft Tobias aan. “In dit geval kwamen we al heel snel bij Marisan terecht, en daar hebben we een goede reden voor. Bij Skylla weten we dat Marisan de kennis en know how bezit om ons het juiste advies te geven voor dergelijke situaties.”

De kernwaarden van Marisan zijn dan ook zeer gelijklopend aan deze van Skylla. Het aanbieden van service en vlotte communicatie behoren tot onze prioriteiten. Zo heeft Skylla het traject met Marisan heel positief ervaren. “Na het eerste contact kwam Marisan al snel terug met een voorstel, waarna we vrijwel onmiddellijk zijn overgeschakeld naar de voorgestelde piggy back labels. Een goede samenwerking met vlotte en open communicatie is ons streefdoel. En ook dit vinden we terug in onze samenwerking met Marisan”. De overschakeling naar de piggy back labels is ondertussen al even geïmplementeerd, en dit tot grote tevredenheid van Skylla’s klant.

Advies op maat voor jouw project?